אהבה או חלום

אהבה או חלוםמדוע קשה לנו להכניס את האהבה אל חיינו? וכיצד חומק החלום הורוד בין אצבעותינו לאחר שכבר התחיל להתהוות במציאות?
מהיום בו החלה לפלס דרכה לרגשותינו ולמחשבותינו, נדמה שאינה מרפה עוד. אהבה. אנו תוהים על פשרה ומבקשים אותה. חולמים, מתרגשים, כואבים, מזילים דמעה ומעסיקים עצמנו ללא הרף בשאלות האהבה – חסרונה, הגשמתה או כאבה. זהו הנושא השכיח ביותר בשירה, בספרות ובדרמה. עם זאת, נראה שעדיין אין בידינו את הנוסחה לאהבה עמוקה, יציבה ורגועה לאורך זמן. כאשר אין אהבה בחיינו, אנו כמהים לה ומחפשים אותה ללא הרף. כואבים את חסרונה. והנה, כאשר מופיעה האהבה, לעיתים קרובות היא מלווה בכאב, חששות וסימני שאלה.

מדוע קשה לנו להכניס את האהבה אל חיינו?

וכיצד חומק החלום הורוד בין אצבעותינו לאחר שכבר התחיל להתהוות במציאות? לפניכם מסר שהתקבל בתקשור. אפשרו לו לעבור דרך לבכם ולהגיע אל אותם מקומות הדורשים ריפוי בתוככם.



 
האהבה בין גבר לאישה היא שיעור מרכזי בחייכם. בין אם לבד הנכם ובין אם בשניים, הנתיב אינו שקט. יש בה באהבה כמיהה למצב נפשי אחר. אתם קוראים לה באמונה שתביא את האושר, מבקשים בה הבטחה לריפוי ולשקט פנימי. אתם מחפשים באהבה את אשר אינכם משכילים להשיג לבד. וכאשר לבשה האהבה צורה, ובאה אליכם בגוף ובנפש, אתם שבים ונחשפים לכאבים ישנים, לחוסר בטחון ולחרדות המציפים את נפשותיכם. האם האהבה היא תעתוע, אתם שואלים, האם אין בה אלא אשליה מתוקה, חלום?

האהבה היא חלום

האהבה היא חלום. אך החולמים הם היוצרים את המציאות ולכן חלומותיכם ברי הגשמה. ומדוע אתם חשים בכל פעם את האכזבה והכאב המחלחלים בנשמתכם? מפני שכאשר אתם נוגעים באהבה אתם מפסיקים לחלום. אתם מפסיקים ליצור את חייכם ונותנים לפחדים שלכם לעלות אל פני השטח ולהוביל אתכם הרחק אל מעבר לגבולות החלום.
וכיצד ניתן להמשיך ולחלום את האהבה, אתם תוהים. כאשר אתם נשלטים על ידי הפחדים אינכם יכולים לחלום. הפחד כמוהו כאויב החודר אל ביתכם, עובר בין חדריו כבתוך שלו ומשאיר בו אותותיו. אתם מבינים את כוחו של הפחד אך נוהגים לשוב ולהתעלם ממנו כאשר עליכם לעבור דרכו בתוככם.
כאשר תלמדו את האופן בו מתפשט הפחד וגדל בנשמתכם, לא יוכל לשטות בכם עוד. תלמדו להבחין בסימנים שהוא נותן בכם ולהחזיר לעצמכם את מי שאתם. ולבסוף, כאשר לא ימצא לו מקום בלבכם, יניח לכם.



 
במקום בו אין אהבה יש פחד. הביטו לתוך פחדיכם וזהו את הסימנים שהם מטביעים בנשמתכם. אפשרו לעצמכם לעבור את הפחד ולצמוח ממנו. כאשר הפחד אינו נוכח, אתם יכולים לגעת בשקט שבתוככם ולבנות עצמכם מתוך מודעות לדרך ולתחושת הקרקע היציבה שתחת רגליכם. לאחר שהסרתם את הפחד מדרככם, אתם פנויים לשוב ולחלום את האהבה.

המציאות יכולה לפעמים לאכזב

המציאות היא תוצר של רגשות, מחשבות ומעשים. אלו הן אנרגיות המשפיעות על ההתרחשויות בחיינו בטווח הקרוב כמו גם על העתיד הרחוק. הכמיהה לאהבה אכן מקרבת אותה אל חיינו אך הפחדים מעכבים אותה ופוגעים בשלמותה. חרדת נטישה, חשדות לבגידה, ביטחון עצמי ירוד – אלו חלק ממגוון הפחדים הרוחשים בנפשנו והמקשים עלינו להגשים אהבה מספקת ומלאה. בין אם מקורם בזיכרונות ילדות, בחוויותינו כבוגרים או בגלגולי עבר, בין אם אנו מודעים להם או שהם פועלים ברמת תת המודע – הם חרותים בנשמותינו וחיים בתוכנו.




באהבה, כמו ברוב תחומי החיים, כאשר הדברים אינם פועלים לשביעות רצוננו עלינו לחפש את הגורם המעכב בתוכנו פנימה שכן, ההתרחשויות החיצוניות הן השתקפות או תוצאה של המתרחש ברבדים העמוקים של נפשנו. כדי להשתחרר מהפחדים עלינו לזהותם בתוכנו, להעמיק את ההכרות עם מי שאנו, להתבונן ולשאול שאלות.
הכירו את הפחד המלווה את אהבתכם, הבינו את האופן בו הוא מכוון את חייכם ולמדו לעבור דרכו ולצמוח ממנו כדי שלא לאפשר לו להמשיך ולנווט את דרככם.