הכרויות הדרך למציאת זוגיות

הכרויות הדרך למציאת זוגיותבזמנים אלו, למרות כל הטכנולוגיה והחידושים, נדמה כאילו רבו הלבטים בחייכן יותר מאי-פעם. מה אתם חושבים? האם זה נכון? לעניות דעתי, הלבטים שאנו חווים בימים אלו, בבסיסם, אינם שונים בהרבה מהלבטים אשר עברו על אבותינו. מה עשו אבותינו כאשר נתקלו בשאלה אשר אין עליה מענה ברור? פנו למקורות כמובן.
סיפור הזוגיות הראשוני והמפורסם ביותר במסורת היהודית, הינו הסיפור של ‘אדם וחווה’. הסיפור, כפי שלמדנו אותו מאז ילדותנו, מדגיש בעיקר אספקטים שליליים של טבע האדם והזוגיות. אם נתמקד בחלק המרכזי שממנו למדים אנו את מוסר ההשכל, נקבל בעיקר מראות שליליים. האדם חוטא עקב שכנועי האישה ושניהם מגורשים מגן עדן.




מבלי להפחית ולא טיפה מחשיבותו של מוסר ההשכל הזה , אבקש להתייחס לאספקט אחר בסיפור. ממה צמחה הזוגיות? זוכרים? מכך “שלא טוב האדם לבדו”. אלוקים נותן לאדם ‘עזר כנגדו’ ואני מבקש מכם,שימו לב לסדר המילים, קודם מגיעה המילה ‘עזר’!  מה אנו למדים מכך? האדם לא יכול לחיות בעולם הזה לבדו, הוא צריך השלמה. ההשלמה מתקבלת באמצעות צירופה של חווה.
ומה בין זה לבין הכרויות? אני מאמין שכאשר אנו מחפשים את בת זוגתנו לעתיד (וגם את בן זוגנו), יש לחפש את זה/ו שישלים/תשלים אותנו מכל הבחינות. נסו להסתכל על המצב בגישה הוליסטית מבלי להיטפל לקטנות.






הוספת תגובה