תקשורת זוגית – איך להבין את הבן/בת הזוג

תקשורת זוגית… הדבר שעליו נבנים ונופלים קשרים. לצערנו, מדובר נושא שזוכה להזנחה עצומה מצד ציבור האוהבים. אפילו אם שני הצדדים מודעים לצורך בניהול תקשורת זוגית, פעמים רבות יוצא שהם מנסים לקיים אותה בצורה לקויה. מניסיוני הדל בזוגיות, אנשים נוטים לחשוב כי התעלמות מבעיה תגרום לבעיה להיעלם… זה פשוט לא נכון! על בעיות צריך לדבר ולתקשר. כל זאת כמובן במטרה לפתור את הבעיה בסופו של דבר ולא להביא לבעיות נוספות. זה מביא אותנו לדבר הבא שהוא החשיבות בתקשורת זוגית קונסטרוקטיבית.




תקשורת זוגית אין משמעותה לריב ולהתווכח על כל דבר אפשרי שעולה לכם לראש. לאנשים מסוימים יש תכונות מסוימות שלא הולכות לעבור מן העולם ככה פתאום, צריך לדעת פשוט ללמוד לחיות איתן, או לפחות עם גרסה מתונה שלהן. אם אתם מרגישים שיש לכם צורך לשוחח עם בני זוגכם על נושא מסוים, נסו לחשוב קודם על רמת ‘הנפיצות’ של אותו נושא. על נושאים בעלי רמה גבוהה של נפיצות עדיף לשוחח בתנאים נוחים ורגועים, מה שבטוח זה לא להעלות אותם באמצע ויכוח על משהו אחר.




הרעיון הוא לא להשתמש בחולשות ובעיות של הצד השני בכדי לנגח אותו, אלא לנסות להבין כיצד שני הצדדים יכולים להגיע לפתרון שיהיה מוסכם, מקובל ובעיקר אפשרי ליישום. תזכרו, מערכת זוגית יציבה ותומכת לא נבנית בין-לילה. שווה לכם להשקיע מאמצים במטרה שמערכת היחסים שלכם לפחות תהיה מבוססת על הבנה ושיתוף ביניכם ובני זוגכם.
נכתב ע”י אלונה ב.






הוספת תגובה